مانیتور

راهنمای جامع در خصوص هارد سرور اچ پی

همه چیز در مورد هارد سرور اچ پی

هارد سرور یکی از قطعات اصلی و مهم در سرور است که وظایف مهمی هم بر عهده دارد. هارد قطعه‌ای است که برای ذخیره‌سازی دیتا و همچنین پردازش اطلاعات به‌کاربرده می‌شود. طبیعتاً این قطعه باید کیفیت بالایی داشته باشد. یکی از بهترین و معروف‌ترین محصولات موجود در بازار هارد سرور اچ پی است. در ادامه ویژگی‌های منحصربه‌فرد این قطعه و نکات مهمی در رابطه با خرید آن بیان خواهیم کرد.

انواع هارد سرور اچ پی

هارد از قطعاتی است که از گذشته تابه‌حال تغییرات زیادی داشته است. ذخیره‌سازی اطلاعات یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر امروزی به‌حساب می‌آید. ازاین‌رو تلاش بسیاری برای تغییر و پیشرفته کردن ابزارهای ذخیره‌سازی داشته است.

هادرها اگرچه انواع مختلفی دارند اما امروزه دو نوع از آن بیشترین کاربرد و بالاترین کیفیت را دارد. البته به این موضوع هم توجه داشته باشید که این دسته‌بندی، از لحاظ تکنولوژی به‌کاررفته در طراحی و تولید است. هارد سرور را می‌توان از لحاظ‌های مختلفی دسته‌بندی کرد.

  • هارد سرور HDD

در این محصول، اطلاعات بر روی صفحه هارد ذخیره می‌شوند. این هارد یک دیسک چرخشی دارد، این دیسک دائماً در حال چرخش است و اطلاعات را ذخیره می‌کند. هرچه سرعت چرخش دیسک بیشتر باشد، سرعت ذخیره اطلاعات هم بیشتر خواهد بود.

  • هارد سرور SSD

این نوع از هارد کاملاً ثابت‌ هستند، یعنی دیگر قطعه‌ای مانند دیسک چرخشی ندارند. حالا سؤال پیش می‌آید که اطلاعات کجا ذخیره می‌شود؟ در یک قطعه‌ای با کارایی یک فلش! هاردهای SSD معمولاً سرعت و طول عمر بالاتری دارند. به همین دلیل تقاضاها برای خرید این هارد سرور بیشتر از نوع قبلی است.

نکته دیگری که در مورد این نوع از هارد سرور اچ پی باید به آن دقت داشته باشید، وزن کمتر و سبک بودن آن است. این هارد انرژی برق کمتری نسبت به هارد HDD مصرف می‌کند. توجه داشته باشید که روشن بودن هارد SSD هیچ سروصدایی ندارد و آلودگی صوتی به وجود نمی‌آورد.

با توجه به این ویژگی‌ها احتمالاً تصور کنید که خرید هارد سرور SSD بهتر است اما واقعاً این‌طور نیست. موضوع مهمی که باید به آن دقت داشته باشید، نیاز خود شما است. پیشنهاد می‌دهیم که در ابتدا نیازتان را به‌طور دقیق مشخص کنید و سپس به دنبال یک هارد سرور مناسب باشید. در این حالت بهترین خرید و بهترین انتخاب را خواهید داشت.

ویژگی‌های هارد سرور اچ پی

اگرچه هارد سرور اچ پی انواع مختلفی دارند اما باید بگوییم که تمام آن‌ها دارای یکسری ویژگی‌های مهم هستند. در این قسمت قصد داریم به این ویژگی‌ها اشاره کنیم تا با آن آشنا شوید.

  • امنیت بالا

در انتخاب یک هارد سرور باید به امنیت آن توجه خاصی داشته باشید. از آنجایی که اطلاعات مختلفی بر روی هارد ذخیره می‌شود، لازم است که امنیت در این قطعه بالا باشد. این هاردها دارای رمزنگاری مبتنی بر FIPS 140-2 هستند. این رمزنگاری برای تمامی درایوهای هارد وجود دارد.

برای جلوگیری از حملات مخرب هم در این هاردها برنامه‌ریزی شده است، سیستم HPE Digitally Signed Firmware  برای این کار به‌کاربرده می‌شود. برای اینکه سلامت و فعالیت درست هارد هم بررسی شود از HPE Smart Carriers استفاده شده است.

  • عملکرد عالی

مهم نیست که شما کدام نوع از هارد سرور اچ پی را خرید می‌کنید، هرکدام از این هاردها عملکرد بسیار خوبی دارند. مهم‌ترین موضوع این است که نیاز خودتان را مشخص کنید. در این حالت هارد سرور خریداری شده، بهترین عملکرد را برای شما خواهد داشت.

  • مطمئن بودن

هارد سرور اچ پی هشدار خرابی دارد، همین موضوع باعث می‌شود که استفاده از این محصول، مطمئن باشد.

  • سازگاری بالا

محصولات اچ پی و به‌خصوص هارد سرورهای این شرکت سازگاری بالایی با دیگر قطعات و تجهیزات دارند. شما می‌توانید این قطعات را به‌سادگی با دیگر ملزومات شبکه استفاده کنید، بدون آنکه مشکلی به وجود آید. اتصال این قطعه به دیگر قطعات شبکه ساده است و نیاز به کار سختی نخواهید داشت.

  • به‌روزرسانی

هارد سرور اچ پی این ویژگی بسیار مثبت را دارد که به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود. البته هارد سروری که الآن خریداری کرده‌اید، به‌روزرسانی نمی‌شود، بلکه محصولات آتی این شرکت آپدیت خواهند شد.

  • استاندارد

این قطعات توانسته‌اند گواهینامه‌ها و استانداردهای جهان را دریافت کند. این موضوع نشان می‌دهد که این هارد سرورها کیفیت بالایی دارند و در زمان استفاده مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد.

  • مصرف انرژی کم

یکی از ویژگی‌های مثبت در هارد سرور اچ پی مصرف کم انرژی آن‌هاست.

هنگامی‌که در مورد تجهیزات شبکه صحبت می‌کنیم، مصرف برق آن‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد. همه ما به دنبال محصولاتی هستیم که مصرف انرژی آن‌ها کم باشد که درنهایت هزینه کمتری را پرداخت کنیم.

نگاه کلی به مشخصات فنی هارد سرور اچ پی

همان‌طور که در مطالب بالا گفتیم، هارد سرور اچ پی انواع مختلفی دارد. به همین دلیل شاید نتوان در مورد مشخصات فنی آن‌ها اطلاعات دقیقی را بیان کنیم. هر هارد سرور اچ پی، با توجه به ویژگی‌های خاص خودش، مشخصات فنی منحصربه‌فردی هم دارد. ازاین‌رو در ادامه مشخصات فنی کلی این هارد سرورها را بیان می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی این هارد سرورها hot- swap بودن آن‌هاست. احتمالاً بدانید که این ویژگی سبب می‌شود که اگر قطعه‌ای خاص خراب شد، فقط همان قطعه را از دستگاه جدا کرده، تعمیر یا تعویض کنید و سپس آن را در جای خودش بگذارید.

اینکه قطعات یک دستگاه به صورت hot_ swap در کنار همدیگر قرار داشته باشند، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خوب آن به‌حساب می‌آید. در این حالت هزینه تعمیر و تعویض قطعه خراب شده، بسیار کمتر می‌شود. دیگر نگرانی بابت خاموش کردن سرور و خسارت‌های آن هم نخواهید داشت.

از دیگر مشخصات این هاردها می‌توان به عملکرد مستمر آن‌ها اشاره کرد. یعنی آن‌ها کپی کردن اطلاعات را بدون هیچ وقفه‌ای انجام می‌دهند. این کار باعث می‌شود که سرعت کار بالا برود و علاوه بر آن برنامه‌های مختلف بتوانند هم‌زمان باهم اجرا شوند.

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با مشخصات هارد سرور اچ پی باید بدانید، مقاومت بالای آن‌هاست. این هاردها در برابر ضربات مختلف، مقاوم هستند. همین موضوع باعث می‌شود که ماندگاری بالایی هم داشته باشند، یعنی معمولاً با ضربات جزئی شکسته نمی‌شوند، مگر ضربه زیاد و به تعداد دفعات بالا به آن وارد شود.

نکته مهمی که در هنگام خرید هارد سرور اچ پی باید به آن دقت داشته باشید، بزرگی کسب‌وکارتان است. هرچه کسب‌وکار شما بزرگ‌تر باشد، به هاردی با ظرفیت بیشتر و سرعت بالاتر هم نیاز خواهید داشت. برای کسب‌وکارهای معمولی و کوچک، می‌توانید از هاردهایی با ظرفیت کمتر استفاده کنید. این هاردها طبیعتاً سرعت کمتری هم دارند اما برای کسب‌وکار شما مناسب هستند.

درنهایت برای یک خرید بهتری می‌توانید با کارشناس‌های فروش ما تماس بگیرید. در این تماس سؤالات و ابهامات خودتان را برطرف کنید و پاسخی مناسب بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید