هارد

راهنمای جامع در خصوص هارد سرور سیگیت

همه چیز در مورد هارد سرور سیگیت

هر سرور چند قطعه دارد، یکی از مهم‌ترین قطعاتی که در هر سرور وجود دارد، هارد سرور است. این قطعه وظیفه ذخیره‌سازی اطلاعات را دارد که وظیفه بسیار مهمی به‌حساب می‌آید. یکی از بهترین هاردهایی موجود در بازار، هارد سرور سیگیت است. در ادامه ویژگی‌ها و مشخصات فنی این هارد را بیان می‌کنیم. اگر قصد خرید این هارد سرور را دارید، ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

انواع هارد سرور سیگیت

قبل از هر چیزی باید بگوییم که هارد سروهای سیگیت را می‌توان به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم کرد. آنچه اهمیت دارد، این است که دسته‌بندی بر اساس چه معیاری انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های قبل از خرید، اندازه هارد سرور است.

ازاین‌رو در ادامه انواع هارد سرورها را بر اساس اندازه آن‌ها نام می‌بریم و توضیحی اجمالی در رابطه با هر یک از آن‌ها بیان خواهیم کرد.

  • هارد سرورهای 3.5 اینچی یا LFF

این هاردها معمولاً ظرفیت بیشتری دارند. دقت داشته باشید که اندازه 3.5 اینچی نسبت به اندازه دیگر، رایج‌تر است و طرفداران بیشتری هم دارد. اگر در سرور خود به سرعت بسیار بالا و ظرفیت ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارید، انتخاب این هارد سرور برای شما بهتر خواهد بود.

نکته دیگری که در مورد هارد سرور به این اندازه باید بدانید، قیمت آن‌ها است. در این حالت هارد سرور معمولاً قیمت مناسب‌تری دارد و خرید آن به علت قیمت کمتر، بهتر خواهد بود. البته این هارد سرورها معایبی هم دارند که مهم‌ترین آن مصرف بالای انرژی است.

علاوه بر این موارد باید دقت داشته باشید که اگر قصد خرید هارد HDD را دارید، می‌توانید این اندازه را انتخاب کنید. اگر قصد خرید یک هارد SSD را به این اندازه را دارید، خرید یک مبل را فراموش نکنید که در غیر این صورت به مشکل برمی‌خورید.

  • هارد سرورهای 2.5 اینچی یا SFF

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این هاردها مصرف انرژی بهینه آن‌ها است. اگر هارد سروری به این اندازه را بخرید، دیگر نگرانی بابت مصرف انرژی نخواهید داشت اما باید مبلغ بیشتری را برای خرید آن بپردازید. البته باید بگوییم که حجم و سرعت این هاردها هم نمونه قبلی کمتر است.

آنچه در خرید یک هارد سرور اهمیت دارد، نیاز خود شما است. خود شما به دنبال چه چیزی هستید؟ یک هارد سرور باید چه ظرفیتی داشته باشد که بتواند نیازهای شما را برآورده کند. دقت داشته باشید، زمانی خرید شما رضایت‌بخش است که نیازهایتان را برطرف کند.

ویژگی‌های هارد سرور سیگیت

اطلاع از ویژگی‌های یک محصول به شما کمک می‌کند که خرید بهتری را داشته باشید. در ادامه فهرستی از ویژگی‌های هارد سرور سیگیت ارائه داده‌ایم.

  • سرعت بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک هارد، باید سرعت بالای آن باشد. سرعت هارد تأثیر مستقیمی بر روی سرعت نهایی سرور دارد. ازاین‌رو بسیار مهم است که شما هاردی با سرعت بالا را خریداری کنید. هارد سرور سیگیت سرعت بالایی در پردازش و ذخیره اطلاعات دارد.

  • مقاومت این هارد سرور بسیار بالا است.

هرچه مقاومت یک قطعه بیشتر باشد، یعنی ماندگاری آن هم بیشتر است و سال‌های بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید. از آنجایی که هارد سرور تولید شده در شرکت سیگیت از قطعات بسیار باکیفیت ساخته شده است، باید بگوییم که مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی هم دارد.

  • احتمال وقوع خطا، پائین است.

بروز خطا در یک سرور، مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد. احتمالاً چند کسب‌وکار با استفاده از سرور شما به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند. در چنین حالتی بروز خطا باعث ایجاد مشکل برای آن کسب‌وکارها هم می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هارد سرور شرکت سیگیت این است که احتمال بروز خطا و اشتباه در آن بسیار پائین خواهد بود. این ویژگی اهمیت بسیار بالایی دارد.

  • عملکرد عالی و منحصربه‌فرد

شما به‌طورکلی از یک هارد دیسک چه انتظاراتی دارید؟ انتظار دارید که سرعت بالایی در پردازش اطلاعات و ذخیره آن‌ها داشته باشد، مقاومت آن بالا بوده و احتمال خطا هم پائین باشد. در این حالت می‌توان گفت که این هارد دیسک عملکرد خوبی دارد. با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره کردیم، باید بگوییم که این محصول عملکردی بسیار عالی خواهد داشت.

  • توان مصرفی بالا

توان مصرفی به این معنی است که چند درصد از انرژی برق مصرف شده، در دستگاه استفاده می‌شود و چند درصد به گرما تبدیل شده و هدر می‌رود. طبیعتاً هرچه توان مصرفی یک دستگاه بیشتر باشد، عملکرد آن بهتر و در بسیاری از موارد، مصرف برق آن هم کمتر خواهد بود.

در رابطه با هارد سرور شرکت سیگیت باید بگوییم که هم مصرف برق آن زیاد نیست و هم توان مصرفی آن بالا است. با توجه به این مطلب می‌توان نتیجه گرفت که گرمای تولید شده در این دستگاه هم زیاد نیست. ازاین‌رو نیازی به استفاده مداوم از فن برای خنک کردن سرور هم نخواهید داشت.

  • استفاده بی‌وقفه

هارد سرور باید به‌صورت بی‌وقفه کار کند اما متأسفانه بعضی از نمونه‌های موجود در بازار، کیفیت خوبی ندارند و نمی‌توانند به مدت طولانی روشن بمانند. در چنین مواردی هارد سرور گرمای زیادی تولید می‌کند، یا احتمال خطای آن زیاد است یا در مواردی هم باعث سوخت قطعه می‌شود.

خوشبختانه هارد سروهای سیگیت از آنجایی که کیفیت بالایی دارند و گرمای زیادی هم تولید نمی‌کنند، می‌توانند بدون وقفه و البته بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه بدهند. این موضوع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید.

نگاه کلی به مشخصات فنی هارد سرور سیگیت

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که قبل از خرید هر محصولی پیش می‌آید، مشخصات فنی آن است. در رابطه با خرید هارد سرور سیگیت هم این سؤال وجود دارد. به یاد داشته باشید که هارد سرورهای این شرکت انواع و مدل‌های گوناگونی دارند.

به همین دلیل شرح مشخصات فنی آن، کمی غیر معقول است، زیرا طبیعتاً هر مدل، یکسری مشخصات فنی خاصی برای خودش دارد. پیشنهاد می‌دهیم که قبل از خرید در ابتدا مشخص کنید که به دنبال چه چیزی هستید.

در چنین حالتی به‌سادگی می‌توانید مدل‌ها و انواع مختلف هارد سرور را مشاهده کنید، ویژگی‌ها و مشخصات فنی هرکدام را با دیگری مقایسه کرده و درنهایت به یک نتیجه مناسب دست پیدا کنید. این نتیجه خوب فقط زمانی حاصل می‌شود که بدانید چه چیزی می‌خواهید.

به‌خصوص اگر قصد کانفیگ کردن یک سرور را دارید، باید بیشتر به مشخصات فنی هارد سرور موردنظرتان دقت داشته باشید. همیشه خرید یک هارد سرور با سرعت بسیار بالا و ظرفیت بسیار زیاد، راه‌حل مناسبی برای برطرف کردن نیازها نیست.

مهم این است که بتوانید با حداقل هزینه و کمترین خرج ممکن، نیاز خودتان را برطرف کنید. برای اطلاع از مدل‌های گوناگون هارد سرور سیگیت و مشخصات فنی هر کدام از آن‌ها می‌توانید با کارشناس‌های فروش ما تماس بگیرید.

شاید برای شما جالب باشد که امکان مشاوره رایگان هم فراهم شده و شما به‌سادگی می‌توانید سؤالات خودتان را مطرح کرده و به پاسخ مناسب هم دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید