سخت افزار

راهنمای جامع در خصوص سرور سوپر میکرو

همه چیز در مورد سرور سوپر میکرو

سرور یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ملزومات یک شبکه است. به‌طورکلی باید بگوییم که یک شبکه، هنگامی کار می‌کند که یک سرور داشته باشد. سرورها انواع مختلفی دارد و شرکت‌های متعددی هم سرور تولید می‌کنند. یکی از باکیفیت‌ترین موارد موجود در بازار سرور سوپر میکرو است. در ادامه ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مشخصات کلی این محصول را شرح خواهیم داد. اگر شما هم قصد خرید این محصول یا موارد مشابه آن را دارید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی‌های سرور سوپر میکرو

قبل از اینکه در رابطه با ویژگی‌های این سرورها بحث کنیم، باید بگوییم که سرور سوپر میکرو محصول کشور آمریکا است. این محصول توانسته گواهینامه‌های متعددی را برای تائید کیفیت خودش، کسب کند. به همین دلیل انتخاب چنین سروری به شما این اطمینان را می‌دهد که کیفیتی فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد.

  • تنوع بالا

اولین ویژگی که در مورد سرورهای سوپر میکرو باید به آن توجه داشته باشید، تنوع بالای آن‌هاست. دقت داشته باشید که شما برای هر نیازی به یک سرور خاص نیاز خواهید داشت و سوپر میکرو انتخاب‌های متعددی را برای شما در نظر گرفته است.

سرورهای این شرکت از 1 U تا 4 Uهستند. یعنی برای نصب شدن به یک یونیت تا چهار یونیت، فضا نیاز دارند. پیشنهاد می‌دهیم که متناسب با نیاز خودتان و همچنین قدرت شبکه یکی از انواع مختلف این سرورها را انتخاب کنید.

  • تعداد پردازنده متنوع

پردازنده یک سرور می‌تواند، یکی، دوتا یا چهارتا باشد. هرکدام از این سرورها کاربرد خاصی دارند. شرکت سوپر میکرو سرورهایی با تعداد مختلف پردازنده را تولید کرده است.

  • متناسب با هر نیاز

مهم نیست که یک دیتاسنتر بزرگ در اختیار دارید و به دنبال یک سرور هستید، یا یک شبکه کوچک محلی دارید. شما می‌توانید یک سرور متناسب با نیاز خودتان در محصولات سوپر میکرو پیدا کنید.

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرور سوپر میکرو این است که کمترین میزان انرژی را مصرف می‌کند. شرکت سوپر میکرو در اهداف خود مشخص کرده که به دنبال آی‌تی سبز و حفظ محیط زیست است. به همین دلیل در تمام محصولات خود از جمله سرورها سعی بر این داشته که کمترین میزان انرژی مصرف شود. هرچه انرژی کمتری مصرف شود، ما محیط زیست سبزتری خواهیم داشت.

  • سرورهایی به‌روز

سوپر میکرو در زمینه فعالیت خود یکی از شرکت‌های پیشرو به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید به‌روزترین و جدیدترین سرورها را در این شرکت ببینید. این ویژگی خاص به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید همیشه بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

  • بالاترین پردازنده‌ها

سرورهای سوپر میکرو با پردازنده‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. شاید برای شما جالب باشد که قدرتمندترین پردازنده‌ها مربوط به این سرورها است. P4، Xeon و Itanium پردازنده‌های پرقدرتی هستند که در این سرورها استفاده می‌شود. پیشنهاد ما این است که قدرت پردازنده را با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که مشکلی در پردازش اطلاعات نداشته باشید و بیشتر از حد نیاز هم انرژی و هزینه مصرف نکنید.

  • به‌سادگی خرابی سیستم جبران می‌شود

این سرورها طوری طراحی و ساخته شده‌اند که اگر قسمتی از آن خراب شود، عملکرد سرور به مشکل نخورد. در هنگام بروز خطا و ایجاد خرابی، شما به‌سادگی می‌توانید قطعه خراب شده را تعمیر و تعویض کنید، بدون آنکه نیازی به خاموش کردن سرور یا کار نکردن آن باشد.

  • محصولی یکپارچه

شاید برای شما جالب باشد، اگرچه خرابی یک قطعه تأثیری بر روی عملکرد نهایی سرور ندارد اما به‌طورکلی این محصولات یکپارچه هستند. در بازار یکی از بهترین سرورهایی که به‌صورت یکپارچه فعالیت می‌کنند، مربوط به شرکت سوپر میکرو است.

  • بهترین مواد اولیه

شما نمی‌توانید برای ساخت یک محصول از مواد درجه یک استفاده نکنید و انتظار یک محصول درجه یک داشته باشید. در ساخت تمام قطعات و قسمت‌های یک سرور سوپر میکرو از بهترین مواد استفاده شده است. به همین دلیل محصول نهایی کیفیت بسیار بالایی دارد.

  • حداکثر استفاده

این سرورها به صورتی طراحی و تولید شده‌اند که بالاترین توان مصرفی را دارند. این موضوع باعث می‌شود که شما هزینه کمتری را بابت مصرف انرژی پرداخت کنید.

  • اولین سرور

از دیگر ویژگی‌های مهم و اصلی سرورهای سوپر میکرو می‌توان به این مورد اشاره کرد که اولین سرورهای جهان هستند. این موضوع باعث می‌شود که افراد بیشتری به این برند اعتماد کنند که البته کاملاً هم طبیعی است.

  • مقرون‌به‌صرفه

اگر بخواهیم در مورد قیمت سروهای سوپر میکرو صحبت کنیم، نمی‌توان گفت که قیمت کمی دارند اما مقرون‌به‌صرفه هستند. یعنی شما هزینه‌ای را بابت کیفیت بسیار بالا و ماندگاری قابل توجه این سرورها پرداخت می‌کنید. قیمت این سرورها در مقایسه باکیفیتی که دارند و دیگر محصولات موجود در بازار، کاملاً منطقی و منصفانه است.

  • خط تولید پویا و خلاق

در بین شرکت‌هایی که سرور تولید می‌کنند، سوپر میکرو اهمیت بیشتری برای خلاقیت و نوآوری قائل است. به همین دلیل می‌بینیم که خط تولید آن همواره فعال بوده و روزبه‌روز هم کیفیت سرورها افزایش پیدا می‌کند.

نگاه کلی به مشخصات فنی سرور سوپر میکرو

توجه داشته باشید که سرور سوپر میکرو یک یا دو مورد نیست که بتوانیم مشخصات فنی آن را بیان کنیم. هر سرور با توجه به فضایی که اشغال می‌کند، نوع پردازنده آن، سیستم خنک‌کننده، درگاه‌ها و پورت‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده است و… مشخصات فنی خاص خود را دارد. در ادامه مشخصات کلی که در اکثر سرورها وجود دارد را بیان می‌کنیم.

این سرورها معمولاً سرعت بالایی در انتقال داده دارند و علت آن هم استفاده از پردازنده‌های قدرتمند است. همه میدانیم که انتقال داده، یکی از اصلی‌ترین وظایف سرور به‌حساب می‌آید. ازاین‌رو اهمیت بسیار بالایی دارد که این کار به بهترین شکل ممکن انجام شود.

نکته مهمی که در رابطه با مشخصات فنی باید به آن توجه داشته باشید، hot_ swap بودن این سرورها است. به این موضوع دقت کنید که سرورها در تمام 24 ساعت شبانه‌روز روشن هستند و کار می‌کنند، ازاین‌رو یک قطعه هرچه کیفیت بالایی هم داشته باشد، باز هم احتمال خرابی آن وجود دارد.

در هنگام خرابی یک قطعه خاص باید چه کار کرد؟ خاموش کردن سرور که با خسارت‌های مالی بسیار زیادی همراه است. طراحان و تولیدکنندگان سرور قطعات مختلف آن را به‌صورت hot_ swap در کنار یکدیگر قرار داده‌اند. به این معنی که در صورت خرابی یک قطعه خاص، به‌سادگی می‌توان آن را خارج کرد، بدون آنکه نیازی به خاموش کردن سرور باشد.

البته قطعات سرور سوپر میکرو کیفیت بسیار بالایی دارند و احتمال خرابی آن‌ها، به‌خصوص در سال‌های ابتدایی خرید، بسیار کم است. سرورهای این شرکت باعث می‌شوند که در مصرف انرژی به طرز چشمگیری صرفه‌جویی کنید.

این سرورها بازدهی و توان مصرفی بسیار بالایی دارند. علاوه بر این سیستم خنک‌کننده آن‌ها به‌صورت مداوم کر نمی‌کند و با افزایش و کاهش دمای سرور، میزان فعالیت فن‌ها هم کم و زیاد می‌شود. با توجه به این دو موضوع باید بگوییم که مصرف برق شما کمتر از آن چیزی می‌شود که انتظارش را دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرور سوپر میکرو و خرید این سرور می‌توانید با کارشناس‌های قسمت فروش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید