مانیتور

راهنمای جامع در خصوص کیس سوپر میکرو

همه چیز در مورد کیس سوپر میکرو

کیس یکی از تجهیزات مهم شبکه است. شما هر شبکه‌ای که داشته باشید (بزرگی آن مهم نیست) به یک کیس نیاز خواهید داشت. در بازار کیس‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. یکی از بهترین انتخاب‌ها کیس سوپر میکرو است، در ادامه ویژگی‌ها و نکات کلی در مورد مشخصات فنی این دستگاه را شرح می‌دهیم. اگر قصد خرید این محصول را دارید، ادامه مطالب را از دست ندهید.

کاربرد کیس سوپر میکرو

هنگامی‌که در مورد کیس صحبت می‌کنیم، احتمالاً به فکر کامپیوترهای رومیزی می‌افتید اما باید بدانید که کیس سرور با کیس کامپیوترهای معمول، تفاوت‌های زیادی دارد. البته اگر فقط ظاهر ماجرا را مقایسه کنیم، شبیه به هم هستند اما کیس سرور اندازه بزرگ‌تری دارد.

ازآنجایی‌که یک سرور از قطعات مختلفی مانند هارد دیسک، کابل‌ها، رم و… تشکیل شده است، این قطعات باید در یک محفظه محکم و مقاوم کنار همدیگر قرار بگیرند تا عملکرد مناسبی داشته باشند. این محفظه همین کیس سرور است که در موردش صحبت می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای یک کیس سرور این است که بدون وقفه باید کار کند. توجه داشته باشید که کیس سرور، درواقع همان سرور ست که تمام تجهیزات و قطعات لازم در آن جای گرفته‌اند. به همین دلیل اصلاً نباید این کیس‌ها را با کیس‌های معمولی کامپیوترهای رومیزی یکی دانست.

ویژگی‌های کیس سوپر میکرو

همان‌طور که در مطالب بالا هم گفتیم، کیس‌های مختلفی در بازار وجود دارند اما یکی از بهترین‌ها کیس سوپر میکرو است. حالا این سؤال پیش می‌آید که مگر این دستگاه چه ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز کرده است؟ در ادامه این ویژگی‌ها را شرح خواهیم داد.

  • سرعت بالا

در یک سرور، سرعت از آن مواردی است که اهمیت بسیار بالایی دارد. کیس سرورهای شرکت سوپر میکرو معمولاً سرعت بسیار بالایی دارند. همین موضوع سبب شده تا طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کنند.

  • احتمالاً پائین بروز خطا

بروز خطا در یک کیس سرور، مشکلات بسیاری را به دنبال دارد. تصور کنید که چندین کسب‌وکار یا حتی فقط یک سازمان اطلاعات خود را بر روی یک سرور ذخیره کرده‌اند. در هنگام بروز خطا و مشکل تمام سازمان یا تمام کسب‌وکارها به مشکل برمی‌خورند و این اصلاً خوب نیست. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیس سوپر میکرو این است که احتمال بروز خطا در آن پائین است.

  • کیفیت بالا

قطعات و تجهیزاتی که در کیس سرور سوپر میکرو استفاده شده‌اند، بالاترین کیفیت و ماندگاری را دارند. به همین دلیل طبیعتاً درنهایت هم شاهد یک دستگاه و محصول باکیفیت هستیم. کیفیت بالا باعث می‌شود که دستگاه برای شما سال‌های متوالی بدون هیچ‌گونه مشکل و ایرادی کار کند.

  • مصرف انرژی کم

سرور به‌صورت 24 ساعته کار می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که انرژی برق زیادی را مصرف کند. به یاد داشته باشید که سرورها نباید داغ شوند، درصورتی‌که فعالیت 24 ساعته آن‌ها را گرم می‌کند، پس باید در کیس سرور فن هم وجود داشته باشد.

حالا این فن‌ها هم به انرژی برق نیاز دارند تا کار کنند و سرور خنک شود. همه این‌ها در کنار هم به معنی مصرف انرژی برق، زیاد است. درصورتی‌که کیس سرورهای سوپر میکرو این مشکل را برطرف کرده‌اند. این دستگاه‌ها مصرف برق بالایی ندارند. این موضوع بسیار مهم است و باید آن را جدی بگیرید.

  • انتقال اطلاعات سریع

انتقال اطلاعات یکی از مهم‌ترین وظایف یک سرور است. اگر یک سرور نتواند با سرعت خوبی این کار را انجام دهد، مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیس سرور سوپر میکرو همین سرعت بالای انتقال داده است.

  • حفظ محیط زیست

شرکت سوپر میکرو در اهداف خود بارها بیان کرده که به دنبال حفظ محیط زیست است. این شرکت عقیده دارد که باید آی تی را به‌صورت سبز داشته باشیم، یعنی آی تی و فناوری اطلاعات نباید تأثیر مخربی بر روی محیط زیست داشته باشند.

اگر بخواهیم منطقی به این موضوع نگاه کنیم، مصرف انرژی تأثیرات مخربی بر محیط زیست دارد. استفاده از پلاستیک هم که کاملاً مشخص است که باعث نابودی محیط زیست می‌شود. به همین دلیل باید بگوییم که این شرکت به‌طور کامل از محیط زیست محافظت نمی‌کند، اما در تلاش است که تأثیرات مخرب را به کمترین میزان خود برساند.

  • فضای کمی را اشغال می‌کنند.

کیس سرور درون رک شبکه قرار می‌گیرد. این کیس هرچه اندازه کمتری داشته باشد، استفاده از آن هم ساده‌تر خواهد بود. این کیس‌ها اندازه‌های مختلفی دارند اما به‌طورکلی فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. این موضوع در تجهیزات شبکه اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • معمولاً رک ونت هستند.

ازآنجایی‌که در رابطه با تمام کیس سرورهای این شرکت صحبت می‌کنیم، نمی‌توان چنین ویژگی را برای تمام محصولات در نظر گرفت. در بسیاری از موارد کیس سرورهای سوپر میکرو، رک مونت هستند. رک مونت بودن، به این معنی است که به‌صورت افقی در رک شبکه جای می‌گیرند.

شاید در ابتدا تصور کنید که این ویژگی فقط باعث می‌شود که کیس، فضای کمتری را اشغال کند. درصورتی‌که این‌طور نیست. این ویژگی سبب می‌شود که دسترسی به کیس و قطعات آن ساده‌تر باشد. در هنگام خرابی یک قطعه، این ویژگی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

  • Hot- swap بودن

از دیگر ویژگی‌هایی که باز هم در مورد اکثر کیس سرورهای شرکت سوپر میکرو صدق می‌کند، همین hot- swap بودن آن‌ها است. این ویژگی سبب می‌شود که در هنگام بروز خطا و خرابی در یک قطعه خاص، نیازی به خاموش کردن شبکه نباشد. در این حالت شما به‌سادگی می‌توانید قطعه خراب شده را از شبکه خارج کنید، تعمیر یا تعویض کرده و باز هم سر جای خودش قرار دهید.

نگاه کلی به مشخصات فنی کیس سوپر میکرو

آنچه اهمیت دارد، این است که همه ما می‌خواهیم قبل از خرید یک دستگاه، در رابطه با مشخصات فنی آن اطلاعاتی به دست آوریم. این موضوع کاملاً طبیعی است. توجه داشته باشید، هنگامی می‌توان در رابطه با مشخصات فنی یک دستگاه اطلاعاتی بیان کرد که مدل آن را بدانیم.

هنگامی‌که در مورد کیس سوپر میکرو صحبت می‌کنیم، تعداد بسیاری دستگاه با مدل‌های مختلف در این دسته‌بندی جای می‌گیرند. هرکدام از این دستگاه‌ها مشخصات خاص خود را دارند. به همین دلیل نمی‌توان اطلاعاتی کلی در مورد مشخصات فنی کیس سرورهای سوپر میکرو بیان کرد اما نگران نباشید.

پیشنهاد می‌دهیم که در ابتدا نیاز خودتان را به‌طور دقیق مشخص کنید. اینکه اصلاً به دنبال چه چیزی هستید؟ یک کیس باید چه اندازه‌ای داشته باشد؟ سرعت انتقال داده‌ها باید چقدر باشد تا نیاز شما را برطرف کند؟ به چه ظرفیتی برای نگهداری از اطلاعات نیاز دارید؟ تمام این موارد را به‌طور دقیق مشخص کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

ما امکان مشاوره رایگان قبل از خرید را برای شما فراهم کرده‌ایم. شما می‌توانید با کارشناس‌های فروش ما تماس بگیرید، نیازهای خودتان را بیان کنیم و از بین گزینه‌هایی که به شما پیشنهاد می‌شود، یکی را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید. در این حالت از خرید خود رضایت خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید