مادربرد سرور سوپرمیکرو SUPERMICRO X10DAX

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده است مادر برد SUPERMICRO X10DAX جزء محبوب‌ترین انواع محصولات شرکت سوپر میکرو قرار بگیرد، مجهز بودن آن به سیستم بایوس 128 مگابایتی EEPROM است.

۳۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان

12010 افرادی که اکنون این محصول را تماشا می کنند!

تحویل اکسپرس

حمل رایگان سفارشات بالای 1 میلیون تومان

پرداخت امن

امکان پرداخت انلاین یا پرداخت حضروی درب منزل

ضمانت اصالت کالا

امکان پرداخت انلاین یا پرداخت حضروی درب منزل

7 روز گارانتی بازگشت وجه

امکان پرداخت انلاین یا پرداخت حضروی درب منزل

یکی از شرکت‌های معروف تولید‌کننده مادر برد، شرکتی به نام سوپر میکرو است. این شرکت توانسته است مادر برد‌هایی با سرعت بسیار زیاد و عملکرد مناسب را تولید کند. یکی از محصولات این شرکت، مادر برد سوپر میکرو SUPERMICRO X10DAX است که با ویژگی‌های مناسبی که دارد می‌تواند انتخاب خوبی برای انجام کار‌های حرفه‌ای شما باشد.

حتماً می‌دانید که مادر برد یکی از قطعاتی است که در خرید آن باید دقت زیادی داشته باشید. این قطعه مشخص می‌کند سرعت و نوع عملکرد کامپیوتر شما چگونه باشد. پس قطعاً برای اینکه خریدی مناسب و درست داشته باشید لازم است راهنمایی از ویژگی‌های مختلف مادر برد‌ها در اختیار شما قرار بگیرد.

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی مادر برد SUPERMICRO X10DAX بپردازیم.

بررسی ویژگی‌های SUPERMICRO X10DAX

بررسی ساختاری محصول

مادر برد SUPERMICRO X10DAX ، در ابعاد 30.48 در 33.02 سانتی‌متر تولید شده است. این ابعاد معادل 12 در 13 اینچ است.

قالب ساختی که برای این مادر برد به کار رفته، به‌صورت E-ATX بوده که سرعت مناسب و عملکرد خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

این مادر برد، می‌تواند از RAID‌های 0 و 1 و 5 و 10 پشتیبانی کند.

تکنولوژی‌ها و امکانات به کار رفته در محصول

چیپ ست

یکی از مهم‌ترین قطعاتی که در انتخاب مادر برد باید به آن توجه کنید، چیپ ست است. چیپ ست یا همان Chipset، یکی از قطعاتی بوده که تعیین‌کننده قدرت و نحوه ایجاد ارتباط مادر برد است.

در مادربرد سوپر میکرو SUPERMICRO X10DAX ، از چیپ ست C612 اینتل استفاده شده است. با وجود این تکنولوژی در محصول، می‌توانیم از کیفیت و سرعت مناسبی که دارد اطمینان حاصل کنیم.

پردازنده

مادر برد SUPERMICRO X10DAX قادر است از دو نوع پردازنده اینتل پشتیبانی کند. در بسیاری از مادر برد‌های ساخت شرکت سوپر میکرو، پشتیبانی از دو پردازنده صورت می‌گیرد که شاید همین مسئله باعث می‌شود محصولات این شرکت دارای کیفیت و سرعت بسیار مناسبی باشند.

این مادر برد می‌تواند به صورت همزمان از دو پردازنده  intel xeon E5-2600 V3و intel xeon E5-2600 V4 پشتیبانی کند.

نحوه ساپورت پردازنده‌ها از طریق سوکت‌های LGA 2011 خواهد بود.

کارت شبکه

کارت شبکه LAN به کار رفته در مادر برد SUPERMICRO X10DAX ، از نوع intel i210 است. به کار بردن کارت شبکه اینتل در این محصول به عنوان یک تکنولوژی فوق‌العاده محسوب می‌شود که باعث تمایز این مادر برد نسبت به سایر انواع آن شده است.

بررسی رم

از دلایلی که می‌توانیم برای پر طرفدار بودن این محصول بیاوریم، رم و حافظه‌ی آن است. مادر برد SUPERMICRO X10DAX ، از نظر حافظه و رم، در بهترین کیفیت قرار گرفته است.

در کل، دو نوع رم برای قطعات الکترونیکی وجود دارد؛ یکی رم DDR4 و دیگری رم DDR3. هرچند رم DDR3 از کیفیت مناسبی برخوردار است اما وجود رم از نوع DDR4 می‌تواند یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت برای دستگاهی که خریداری می‌کنید باشد. این محصول هم دقیقاً دارای رم از نوع DDR4 است که بهترین کیفیت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در رم این قطعه، از 16 اسلات و یا همان بانک حافظه استفاده شده است. تعداد اسلات‌ها مشخص‌کننده آن است که رم از چه میزان حافظه‌ای می‌تواند پشتیبانی کند.

حجم حافظه در مادر برد SUPERMICRO X10DAX ، حدود 1 ترابایت است که این میزان حافظه از طریق اسلات‌ها پشتیبانی می‌شود.

اتصالات؛ ورودی‌ها و خروجی‌ها

تعداد اتصالاتی که در مادر SUPERMICRO X10DAX قرار گرفته‌اند، از نظر نوع و تعداد بسیار مناسب هستند و این محصول را به یکی از مادر برد‌های با کیفیت شرکت سوپر میکرو تبدیل کرده‌اند.

در این قطعه، ورودی‌های USB از بقیه بسیار بیشتر هستند. تعداد 11 ورودی برای USB‌ها درنظر گرفته شده است. از این تعداد ورودی، پنج عدد به پورت USB 2.0 تعلق داشته و 6 ورودی دیگر برای USB‌های 3.0 طراحی شده‌اند.

تعداد پورت‌های ورودی SATA پس از تعداد پورت‌های USB بیشترین تعداد را دارند. در این محصول، 10 ورودی برای SATA 3.0 طراحی شده است.

برای کارت شبکه LAN موجود در این مادر برد، 2 ورودی درنظر گرفته شده است.

یک عدد ورودی برای پورت TPM هم در این محصول قرار گرفته است.

سیستم بایوس (BIOS) و نرم‌افزار

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده است مادر برد SUPERMICRO X10DAX جزء محبوب‌ترین انواع محصولات شرکت سوپر میکرو قرار بگیرد، مجهز بودن آن به سیستم بایوس 128 مگابایتی EEPROM است.

کار کردن با این سیستم بسیار ساده است و اگر در این زمینه دانش کافی را داشته باشید می‌توانید به راحتی تنظیمات آن را تغییر دهید.

شاید بدانید که شرکت سوپر میکرو، نرم‌افزار موجود در سیستم‌های بایوس محصولات خود را بسیار ساده و کاربردی طراحی می‌کند. ساده بودن این سیستم‌ها در حدی است که شما می‌توانید تنها با اتصال یک فلش، آن را بروزرسانی کنید.

سیستم بایوس موجود برردی مادر برد ، هم دارای چنین ویژگی‌ای است. در ادامه قصد داریم بخش‌های مختلف این سیستم را برای شما شرح دهیم.

معرفی قسمت‌های مختلف سیستم بایوس

  • پنجره اصلی: اولین بخشی که در بایوس با آن مواجه می‌شوید، پنجره اصلی است. در این بخش برخی از اطلاعات کلی درباره سیستم، مثل ورژن، تاریخ ساخت بایوس و حجم خالی حافظه و سرعت آن نمایش داده خواهند شد.
  • بخش پیشرفته یا Advance: بخش دیگری که در نرم‌افزار سیستم بایوس با آن مواجه می‌شوید، بخش پیشرفته آن است. این بخش از سیستم برای افرادی طراحی شده است که حرفه‌ای‌تر هستند. از طریق این بخش می‌توانید تغییراتی را در تنظیمات بایوس اعمال کنید. تغییراتی که می‌توانید اعمال کنید شامل تغییر در تنظیمات پاور، بوت فیچر، چیپ ست و… هستند.

در کل، این محصول با توجه به برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فردش، تبدیل به محبوب‌ترین مادر برد‌های شرکت سوپر میکرو شده است.

مزیت‌های استفاده از این محصول

حافظه 1 ترابایتی DDR4 که بهترین نوع رم است، وجود قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده اینتل، قالب ساخت مناسب E-ATX، استفاده از چیپ ست C612، وجود کارت شبکه LAN از نوع intel i210 و…
در کنار کیفیت بالایی که ساخت این محصول دارد، قیمت مناسبی نیز داشته و برای انجام همه کارهای شما مناسب است.

بررسی کلی خصوصیات SUPERMICRO X10DAX

خصوصیات کلیدی

  • قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده
  • چیپ ست C612 ساخت اینتل
  • حافظه 1 ترابایتی این محصول
  • تعداد کافی از ورودی و خروجی

مشخصات کلی

  • ابعاد محصول: 12*13 اینچ معادل 48*33.02 سانتی متر
  • قالب ساخت محصول: E-ATX
  • چیپ ست استفاده شده در مادر برد: C612
  • پشتیبانی مادر برد از ریدهای: 0/1/5/10

پردازنده محصول

  • پلتفرم سازنده: intel
  • تعداد پردازنده قابل پشتیبانی: 2 عدد
  • نوع پردازنده قابل ساپورت: intel xeon E5-2600 V3/V4
  • نوع سوکت پردازنده: LGA 2011

رم محصول

  • نوع رم استفاده شده در دستگاه: DDR4
  • ولتاژ رم: 2 V
  • حافظه کلی رم: 1 ترابایت
  • تعداد اسلات یا بانک موجود در رم: 16 عدد

اتصالات؛ ورودی و خروجی

  • کانکتورهای داخلی محصول
  • کانکتور SATA 3.0: 10 عدد
  • هدر USB 2.0: 5 عدد
  • هدر USB 3.0: 6 عدد
  • هدر TPM: 1 عدد

کارت شبکه

  • نوع کارت شبکه LAN: intel i210

سیستم بایوس و نرم افزار

  • نوع سیستم بایوس: 128 Mb SPI Flash EEPROM with AMI BIOS

 

pa_brand

31

0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مادربرد سرور سوپرمیکرو SUPERMICRO X10DAX”

۳۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان